Pupus Kasih Tak Sampai


D suatu malam yang mengundang lapar, Aku pernah keluar mencari makan (mun teu salah mah rék meuli ciken harita téh). Tiba-tiba pandanganku melayang tertuju pada sebuah banner berukuran 2x1 meter yang terpampang di sebuah gapura pinggir jalan (moal beja-beja di Jl. Pagarsih Gg. Luna). Ada yang mengusik perasaanku saat melihat banner berbahan Rp. 12.000 per-meter tersebut. Untaian kalimat yang tertera pada banner itu :

“SELAMAT DATANG PARA PECINTA RASULULLAH SAW.”



Entah memang ada yang salah pada tulisan tersebut atau hanya perasaanku saja. Mungkin kalian hanya akan berkata, “Lah piraning spanduk.” Tapi hatiku termenung, bahkan mungkin batinku tersiksa karena tulisan spanduk tersebut yang selalu terngiang-ngiang dalam pikiranku bagai deru ombak menerpa karang. Ditambah dengan para cacing-cacing demonstran yang me-somasi dan memblokade usus dalam perutku. Mataku mulai menyipit, telingaku berdengung dan wajahku mulai tak karuan. Ya. Ya ini semua memang ... ah ...

Cut! Yah, itulah dramatisasi tentang peristiwa yang terjadi lebih dari setahun yang lalu (based on true story), menurut penuturan seorang mantan santri. Yang memang masih tahun lalu, 3 hari sebelum ia ditugaskan ke daerah pelosok. Yang katanya, justru karena peristiwa itulah menjadi sebuah inspirasi sebagai bahan dakwah di tempat ia bertugas, setelah sebelumnya diuji coba di Pesantrennya terlebih dahulu (tong beja-beja Pajagalan).

Setelah ia selesai makan, ia pun melihat kalender –almanak tepatnya- ternyata baru ngeuh dia ketika ia menyadari bahwa bulan itu ketika bulan Januari bertepatan dengan bulan Rabi’ul Awwal, atau yang lebih populer dengan bulan Mulud. “Emh paingan, ieu gening asbabul kurunyung éta spanduk téh.” Setelah mengetahui ‘illat yang ada, ia pun menganalisa dari segi dilalah al-lafzhi. Dari sekian kata yang ada pada tulisan spanduk tersebut, ternyata ada satu kata yang ia garis bawahi, yaitu PECINTA.

Intuisinya mengatakan bahwa PECINTA adalah isim fa’il (muhibbun) dari isim mashdar CINTA (mahabbah). Begitulah hasil analisa yang ia peroleh dari tashrif fi’il jenis bina’ mudha’af tersebut. Selanjutnya, ada satu kata lagi yang menurutnya kurang tepat bila kata CINTA diidhafahkan kepada Rasulullah shalla-Llahu ‘alaihi wa sallam (Muhibbu ar-Rasuuli-Llah) kemudian ditakhshish pada suatu pekerjaan amal, amal yang ia identifikasi dari dilalah al-waqt pembuatan spanduk tersebut. Lalu ia pun menulis satu kata di bawah garis bawah sebagai musyabbah bih dari majaz mursal kata PECINTA, yaitu MULUDAN.

Selanjutnya isim musytaq MULUDAN ia cari tashrif ushulnya. Namun, setelah mencoba dengan patokan (wazan) walada-yalidu-lidatan tetap saja belum ada wazan yang pas dengan kata MULUDAN. Setelah beberapa lama merenung kembali, baru ia tersadar bahwa istilah Muludan adalah istilah hasil perubahan fonetis létah urang Sunda. Seperti kata swiming-pack menjadi Salémpak, Septic-Tank menjadi Sapiténg, Laptop menjadi Lektop dan masih banyak lagi. Maka ia pun menyimpulkan bahwa MULUDAN tashrif ushulnya ialah : walada-yalidu-lidatan/wuluudan-waalidun-mauluudun-lid-laa talid- maulidun-maulidun-miiladun-wulida-yuuladu. Kesimpulannya, Muludan berasal dari kata maulid yang berarti hari kelahiran.

Okeh, setelah ia menemukan latar belakang masalah, bahkan langsung identifikasi masalah. Maka ia pun membuat rumusan masalah dengan mengutip dalil-dalil yang berkenaan dengan tema yang akan ia buat. Singkat cerita, ia pun beres membuat judul tersebut bahkan sampai dengan talkhish-nya –nya da karya tulis.

Kemudian, di hari ia berangkat menuju tempat ia ditugaskan langit seakan menangis. Selangkah setelah ia mengecup tangan ibunya serta meminta restu plus bekel jajan, mentari seakan enggan menampakkan sinarnya. Ia memang tak diantar oleh siapa-siapa ke sekolah, tapi ia yakin doa ibunya selalu mengiringinya. Walau ia harus ujan-ujanan di sekolah bahkan ketika sudah sampai di kampung ia ditugaskan pun hujan masih terus mengguyurnya.

Memang, dakwah tidak semudah yang diucapkan. Ketika antara mandi dan tidak mandi jadi masalah atau serba salah. Ketika pengajian bentrok dengan jadwal PERSIB. Bahkan ketika khutbah jum’at hanya dihadiri 5 orang (hiji nu khuthbah, hiji nu adzan, hiji deui DKM-na, sésana wéh jama’ahna). Kira-kira sah teu juma’ahanna?

Namun itu semua tidak mengurungkan niatnya untuk menyampaikan risalah kenabian. Saat konflik internal menerpa, ia pun tetap tabah. Bahkan dia sikapi dengan senyuman. Yaitu saat sebuah gas elpiji di base-camp UG (Ummahatul Ghad) raib digondol maling. Saat 3 karung beras dan 3 buah panci harus hangus terbakar, lantaran tutung nyanguna. Dan yang paling menyesak dalam hati ialah ketika semua orang mempunyai pasangannya sendiri, lalu orang-orang tersebut menyapanya dengan tawa bahagia, “Kamana Mblo?” (Jomblo maksudnya).

Seorang pendakwah sejati tak boleh menampakkan masalah yang sedang ia hadapi di dalam mihrab cintanya (mihrab masjid maksudnya). Kendati pun badai di luar sana siap menanti. Ketika mentari telah menutup tirainya di sebelah barat, sang juru dakwah sudah mandi terlebih dahulu dibanding dengan kawan-kawannya, meski memakai sikat gigi dan sabun satu untuk semua. Ia pun memakai baju berwarna putih dan celana berbahan katun kebanggaannya yang bolong/dadas di bagian lutut sebelah kanannya, hasil min atsar as-sujuud. Parfume setengah botol ia semprotkan ke seluruh badannya, lengkap sudah penampilannya saat ia mengenakkan jas berwarna abu-abu plus kopéah lépét di atas kepalanya. Setelan perlente telah ia gunakan sedemikian rupa hanya untuk memenuhi panggilan umat. Dan kawan-kawannya yang melihat hanya bisa berkata, “Rék kamana manéh?

Tanpa lama-lama berdebat, kemudian lalu kawannya sendiri yang merangkap jabatan sebagai manajer sekaligus ojeg Ustadz (tong beja-beja Dimas), segera meminjam kendaraan pribadi milik guru pamong. Dengan menggunakan motor Supra Fit 110cc yang rem depan dan belakang non cakram, yang sesekali ngelos, mereka berdua pun tancap gas. Melewati trek areal pesawahan yang penuh lobang, dengan gesit ala pembala MotoGP mereka pun sampai di tempat lokasi. Begitu kagetnya mereka saat melihat masjid kosong molongpong tanpa jama’ah. Ketika ditanyakan kenapa bisa sampai seperti ini, padahal tidak ada angin maupun hujan, jawab sang DKM hanya singkat, “Ayeuna mah teu aya jadwal pangaosan.” Tetot. Dengan terpaksa mereka harus pulang dengan membawa malu. Motor yang tadinya melaju ugal-ugalan kini bagai odong-odong tak bermusik, nyaris tak bersuara. “Ghok, ghok” suara anjing-anjing mengejar dari belakang dan pinggir motor, menutup cerita sial malam hari mereka.

Itulah salah satu kisah mengenaskan dari sekian kisah yang mereka alami dibanding dengan kelompok-kelompok lain. Sampai pada saat waktu dakwah pun akhirnya tiba (12 Rabi’ul Awwal 1435 H) ...

الحمد لله رب العالمين والعاقبة للمتقين ولا عدوان إلا على الظالمين أشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شريك له وأشهد أن محمدا عبده ورسوله.
أما بعد
قال الله تعالى : قل إن كنتم تحبون الله فاتبعوني ... الأية

Puji sinareng syukur ngan wungkul kagungan Allah, nu mana mantenna parantos maparin ka urang sadaya mangpirang-pirang kanikmatan nu moal tiasa kaétang ku urang sok sanaos ngagunakeun kalkulator pangcanggihna sadunya.

Hadhirin ikhwatu ieman rahimakumu-Llah!

Sim kuring kantos badarat dina hiji weungi, ngalangkung ka hiji jalan. Saleresna mah di sapanjang jalan nu dilangkungan ku sim abdi teu aya nu ahéng iwal ti hiji spanduk nu lumayan ageung. Rupina mah nu nyababkeun spanduk éta karaos ahéng ku sim kuring nyaéta seratanna nu nyebatkeun :

“SELAMAT DATANG PARA PECINTA RASULULLAH SAW.”

Diilikan éta spanduk ku sim kuring, dieunteupan ku panon culas. Diimplengan pasti aya maksad nu nyumput dina éta seratan. Dibulak-balik pikiran téh milari benang beureumna. Naon nu dimaksad PARA PECINTA RASUL dina ieu seratan téh? Da urang sadaya gé salaku umat Islam tangtos cinta ka Rasul. Mung pasti aya hiji karakter anu spesipik hiji jalma atanapi kelompok tiasa disebat Pecinta Rasul. Teu lami didinya, némbé ngeuh yén harita téh ninggang sasih mulud. Otomatis anu dimaksad dina éta seratan téh sapertos kieu panginten kaunggelna :

“SELAMAT DATANG PARA AHLI MULUDAN”

Janten, saur jalma nu ngadamel ieu spanduk jalma nu ngarayakeun muludan téh mangrupikeun bentuk aktualisasi cinta ka Rasul. Sabalikna, jalma anu teu ngarayakeun muludan kalebet jalma anu antipati jeung teu cinta ka Rasul. Kitu panginten numutkeun kaidah mafhum mukhalafah mah. Cik naon kinten-kinten anu dimaksad muludan téh?

Muhun leres, muludan téh hartosna perayaan dinten babarna kanjeng Nabi shalla-Llahu ‘alaihi wa sallam. Pami numutkeun élmu tashrif nu sim kuring di ajar di Pasantrén/pasantrian/pacantrikan mah asal kecapna tina : walada-yalidu-lidatan/wuluudan-waalidun-mauluudun-lid-laa talid- maulidun-maulidun-miiladun-wulida-yuuladu. Kasimpulanna, Muludan asal kecap tina maulid nu hartosna hari kelahiran.

Unggal taun sabagian kaum muslimin ngarayakeun perayaan ieu, malihan sok disebat sunnah. Mun disebat bid’ah gé, saurna bid’ah hasanah. Da niat na ogé saé pikeun ngémutan deui jasa-jasa Rasulullah, komo deui dina acarana gé dieusi ku hal-hal anu mangpaat sapertos shalawatan sareng sajabina. Janten naon nu salah, dari pada waktu urang dipaké maksiat?

Hadirin ikhwatu ieman rahimakumu-Llah!

Muhun leres panginten pami numutkeun sareng saé henteuna ngarayakeun muludan téh. Namung, pami disebatkeun tos lebet kana widang peribadahan mah alesanna ulah saé henteu, tapi leres henteu? Aya atanapi henteu contona ti Nabi? Pami alesanna alatan saé mah tangtu para sahabat parantos tipayun pikeun ngalaksanakeun nu sapertos kieu. Teu acan kapendak hiji dalil nu nyebatkeun yén para sahabat ngarayakeun ultah Nabi. Sugan saur ‘Aisyah téh hayu urang nyiapkeun kanggo ulang tahun Nabi, kan henteu. Malihan mah Siti ‘Aisyah ngariwayatkeun hiji hadits nu unggelna :
 من عمل عملا ليس عليه أمرنا فهو رد 

Sing saha jalma anu ngalaksanakeun hiji amalan nu teu aya dadasarna tina urusan Kami, tangtu amalan éta ditolak (Hadits riwayat Muslim)

Tuh kauninga ku urang sadaya yén naon-naon nu teu aya contona khususna dina perkara kaagamaan mah moal aya hartina sok sanajan kukumaha ogé. Komo misalkeun pami urang badé ngélingan timana asal muasal perayaan ulang tahun, pasti waleranna lain ti Islam. Di luar Islam ogé aya nu langkung tipayun ngarayakeun hari kelahiran tokoh, Nabi atawa pangéranna unggal taun, di antarana Kristen. Sok sanaos benten-benten versi kalahiran Nabi Isa téh, aya nu nyebat 1 Januari, 8 Maret jeung sajabina. Tapi nu pang populérna mah tanggal 25 Desember, nu sok disebat Natal.

Naha agama Islam nu dadasarna wahyu ti Allah badé disakompét daunkeun jeung agama nu dasarna hawa napsu? Muludan sareng Natalan téh sami-sami baé ngarayakeun hari kalahiran. Pédah Muludan mah basa Arab, ari Natal mah basa Latin (meureun). Teras nu namina kalender Islam atanapi kalender hijriyyah kan benten sareng kalender kapir atanapi masehi. Numawi kalender hijriyyah numutkeun itungan bulan langkung enggal tibatan kalender maséhi nu numutkeun itungan panon poé. Conto alit na mah sasih puasa wéh nu beuki kadieu beuki majeng. Ayeuna panginten Muludan téh kaping 14 Januari 2014, engké mah panginten dina hiji waktos mah antawis Muludan sareng Natalan téh bakal sami dintenna, kaping 25 Desember. Atuh engké mah tiasa ogé pagentos-gentos istilah urang Islam jeung urang Kristen téh. Ceuk urang Islam, “Selamat hari raya Natal Nabi Muhammad shalla-Llahu ‘alaihi wa sallam” ceuk urang Kristen, “Selamat hari raya Maulid Yesus Kristus.”

Saterasna masih numutkeun pamadegan aranjeunna, yén acara muludan téh dieusian ku shalawatan. Nu mana shalawatan téh mangrupi ibadah anu mulya, sakumaha anu kauninga dina pidawuh mantenna :

إِنَّ اللَّهَ وَمَلائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا

Satemenna Allah sarta para malaikat shalawat ka Nabi. Hey jalma nu ariman prak geura shalawat sarta du’akeun kasalametan pikeun anjeunna [Q.S. al-Ahzab : 56].

Tuh Allah jeung malaikat ogé shalawat ka nabi piraku urang salaku jalma biasa teu shalawat ka kanjeng Rasul. Atuh jalma téh leuwih pedit, korét, mérégéhésé, kopét, kékéd méngkéne, cap jahé, prepet ciyek batan sato.

Cik urang taros deui ka maranéhna, naha sami shalawatna Allah, Malaikat jeung urang salaku jalma biasa? Piraku Allah sami shalawatna jeung shalawat urang, nya kitu deui malaikat? Mun Allah mapatkeun kecap shalawat sarua siga urang, atuh moal kaharti ku akal pikiran ogé. Misalkeun Allah ngadawuh “Allahumma shalli ‘alaa Muhammad!” (Ya Allah paparinan shalawat ka Muhammad!) maenya Allah menta ka Allah?

Matak kedah dibaca deui tafsirna, ogé riwayat-riwayat anu ngauningakeun kumaha shalawat Allah sarta malaikat. Pami dina riwayat Imam al-Bukhari diuningakeun yén nu dimaksad shalawat Allah nyaéta : tsanaauhu ‘inda al-malaaikah (Allah muji anjeunna payuneun para malaikat). Anapon malaikat sakumaha kauninga dina hadits nu nerangkeun kautamaan jalma anu ngadagoan waktu shalat di masjid dina kaayaan wudhu, nyaéta para malaikat mentakeun hampura. : al-Malaikatu tushalli ‘alaa ahadikum ... taquulu Allahummaghfir lahu Allahummarhamhu. Pami shalawat urang ka Nabi nyaéta maksadna ngadu’akeun ka Nabi. Tah kan jelas, jéntré pami kieu mah.

Malihan mah di lembur sim kuring sok diayakeun acara muludan nu ngondang habib-habib. Acarana mulai jam 10 peuting bérés-bérés jam 3 janari, ari shalat shubuh kabalerangan geura. Anéh. Mun ceuk paribasa cul dogdog tinggal igel.

Hiji habib dina hiji mangsa mah bari nyekelan mik mapatkeun shalawat “Allahuma shalli ‘alaa Muhammad yaa Rabbi shalli ‘alaihi wa sallim Allahumma shalli ‘alaa Muhammad yaa Rabbi ballighul wasielah” tuluy reup jempé sakeudeung, bari mik disanghareupkeun ka mustami’ tuluy ngagorowok “Semuanyaaa!” breng wéh mustami’ téh maraca shalawat.

Tuh gening acara nu cenah niatna ibadah naha asa jadi siga konser. Komo sok aya nu bari daragang, ti mimiti barang-barang “sayang anak-sayang anak” nepi ka bandrék bajigur gé aya. Untung si habib éta pas bérés nyebut “Semuanya!” teu dituluykeun ku nyebut “Kalian semua luar biasa!”

Namung naon-naon anu dipigawé ku dulur-dulur urang éta téh saurna dumasar kana ijtihad aranjeunna. Urang mah husnudon wéh pami leres ijtihadna kenging 2 pahala, pami lepat ogé hiji. Nanging kitu, pami tos disaklekkeun janten hiji ritual nu wajib tangtos caket pisan kanu namina pabid’ahan sok sanaos motip-na cinta ka Rasul. Émang leres yén shalawat téh buktos cinta ka Rasul, mung shalawat nu kumaha heula nu mémang leres-leres éta téh buktos cinta ka Rasul?

Hadirin ikhwatu ieman rahimakumu-Llah!

Syaikh Nashiruddin al-Albaniy dina kitabna Shifatu Shalati an-Nabiyyi kamaa ra-ayta nyebatkeun yén jalma anu leres-leres cinta ka Rasul nu salah sawios kriteriana sok shalawat ka anjeunna nyaéta ahlu al-Hadits. Naha ahlu al-Hadits? Kantenan justru ahlu al-Hadits disebat jalma anu leres-leres cinta ka Rasul, margi ahli hadits mah unggal mendakan hadits teras aya seratan qaala/kaana/yaquulu an-Nabiyyu/Rasulullah pasti saatosna nyebatkeun shalla-Llahu ‘alaihi wa sallam. Éta téh dina sa hadits, apanan kitab hadits téh seueur. Buluugh al-Maram waé aya 1568 hadits, berarti kirang langkung ahli hadits ku namatkeun Buluugh al-Maram téh tos ngedalkeun 1568 kali shalawat ka Nabi. Éta téh nembé sa kitab. Teu acan shahih Bukhari, Muslim, Sunan Abu Daud, at-Tirmidzi, an-Nasaaiy, Ibnu Majah jeung sajabina. Sok cobi étang tos sabaraha rébu kali ahli hadits maca shalawat ka Nabi. Kukituna pantes ahli hadits dumasar pamadegan Syaikh al-Albaniy disebat jalma anu pang cintana ka Rasulullah shalla-Llahu ‘alaihi wa sallam.

Di antara ahli Hadits aya anu ngumpulkeun hadits-hadits maudhu’ malihan mah mang jilid-jilid kitab khusus hadits-hadits maudhu’ (hadits palsu). Di antawisna al-Maudhuu’at li ash-Shaghaaniy, al-Maudhuu’aat li ibn al-Jauziy, ogé nu terkenal ayeuna silsilah al-Ahaadits adh-Dha’iefah wa al-Maudhuu’ah jeung loba kénéh jeung sajabina. Mun ceuk urang mah siga nu euweuh gawé, loba kénéh meureun (meureun) hadits-hadits nu sarohih, naha bet ngagugulung hadits maudhu’?

Tapi justru pami urang ngaos dina muqaddimah aranjeunna, bakal kauninga yén aya sababaraha kasimpulan nu janten alesan naha aranjeunna bet ngumpulkeun hadits-hadits maudhu’. Di antawisna nyaéta teu satiap jalma ngagaduhan kasempetan pikeun diajar hadits jeung misalkeun mendakan dina kitab ieu aya hadits nu sumebar di umat béjakeun yén éta téh lain ti Nabi. Lantaran Nabi shalla-Llahu ‘alaihi wa sallam kantos ngadawuh :


من كذب علي متعمدا فليتبوأ مقعده من النار
Sing saha jalma nu ngawadul ngangken dadasar nami kaula sok geura milih tempat cicingna dina naraka (hadits mutawatir)

Tuh gening bakating ku cintana ahli Hadits ka Nabi, nepikeun ka wantun ngabela ka hal-hal nu sok dinisbahkeun ka Nabi nu padahal lain ti Nabi. Nu mémang kasus nu kieu téh sanés hiji dua tapi seueur dugi ka teu kaétang. Contona wéh hiji :

الذنبجان شفاء من كل داء

Térong téh ubar sagala panyakit (hadits maudhu’)

Maenya térong ubar sagala panyakit? Mun hadits maudhu’ ieu kapanggih ku jalma kapir, maranéhna pasti bakal ngajejeléh urang sadaya. “Umat Islam téh bodo” naha jeung bodo “Nya da nabina gé bodo, maenya térong ubar sagala panyakit? Mun enya bener térong ubar sagala panyakit sok taliti aya unsur atawa zat naon dina jero térong nepi ka bisa jadi ubar sagala panyakit? Sok taliti obat di unggal apoték naha enya kabéh bahanna tina térong? Atuh bodo umat Islam téh!”

Tah urang salaku salah sawios jalma anu ngangkén umat Nabi, nu leres-leres cinta ka Nabi kedah ngabela. Bejakeun ka urang kapir éta yén éta hadits lain ti Nabi. Titik.

Jadi, kasimpulanna mun urang bener cinta ka Nabi cara ngabuktikeunna nyaéta lain ku cara ngarayakeun ulang tahun anjeunna unggal tahun atawa nyieun acara konser pikeun ngaramékeun perayaan éta. Tapi ku cara diajar jeung ngamalkeun hadits.

Wa-Llahu a’lam.

Terakhir, di awal muqaddimah khutbah ini khatib menyebutkan suatu ayat dalam surat Ali Imran, yaitu ayat ke 31. Di mana Ibnu Katsir di dalam tafsirnya menukil pendapat pujangga,
ليس الشأن أن تُحِبّ، إنما الشأن أن تُحَبّ[2]
Sesuatu itu dianggap berharga bukan karena ia mencintai, tapi sesuatu itu dianggap bernilai karena ia dicintai.
Jadi pertanyaan yang lebih tepat bukanlah apakah kita mencintai Rasul, tapi apakah Rasul mencintai kita?
Jangan sampai cinta yang kita berikan itu akhirnya bertepuk sebelah tangan, hingga cinta pun Pupus dan Kasih pun Tak Sampai.





[1] Shahih Muslim : Kitab al-Aqdhiyyah Bab Naqdh al-Ahkaam al-Baathilah wa Radd Muhdatsaat al-Umuur.
[2] ‘Umdatu at-Tafsier : I/367
Share on Google Plus

Penulis : Unknown

Mari membaca artikel lainnya dibawah ini
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment